…Spre Ţara de dincolo de vremuri!


Bucovina (Gura Humorului)(Baladă pentru Ţara mea)

 

Ţară, Ţară, Ţărişoară:

Unde-mi eşti azi, surioară?

Pentru-n ceas de libertate

azi îţi sunt aşa departe,

numai prin străinătate…

 

Merg prin lume, rătăcesc,

numai stele mă-nsoţesc

şi cu jale mă privesc…

Vreau s-ajung la Ţara mea,

că mi-i tare dor de ea!

 

Şi mă doare, rău mă doare

sufletul, dar leac nu are,

căci în mine-i jale mare…

Nu îmi mai găsesc trecutul…

Mă persecută prezentul…

 

Floare de „Nu-mă-uita”:

Mângâie-mi tu jalea grea

căci am dor de strada mea,

de căsuţa cu cerdac

şi de satele ce-mi plac.

 

Dor de deal şi dor de vale,

de fetele pe cărare,

dor de satul ce-am lăsat,

cu-n băiet ce m-a curtat,

furându-mi un sărutat…

 

Dor de aerul curat,

de vecina mea din sat,

de mireasma florilor,

zâmbetul copiilor,

freamătul copacilor!…

 

Dor de lună, dor de stele,

de pridvorul casei mele,

de cântecul ciocârliei,

de valea copilăriei

şi de versul poeziei!…

 

Dor de mamă şi de tată,

de bunica de la poartă,

de fluturii din grădină,

de păsări şi de purcel,

de oiţa mea cu miel,

de mirosul de sulfină

şi de liniştea divină…

 

Dor de cerul ei senin,

râul meu cel de peşti plin,

de munţii cu piscuri semete,

de Regiuni şi Judeţe,

şi Marea-i cu valuri măreţe.

 

Frunză verde, frunză lată:

Îţi spun ţie înc-odată

că mi-e dor de lumea toată!

Prea departe-s de cei dragi…

Iar despre ai mei copii

doar odată-n an pot şti…

Plâng în taină şi-n tăcere,

negăsindu-mi mângâiere.

 

M-am tot dus şi-am colindat

alte ţări, în lung şi-n lat…

Şi-am plecat, …plecat, …plecat,

numai dor cu mine-am luat,

…ca ţara mea n-am aflat!

Şi-alte limbi am învăţat,

limba mea tot n-am uitat,

nici ce mama ma-nvăţat:

Să-îmi ţin strâns în inimioară

gândul la iubita-mi Ţară!

…………………………………………………

 

Dor de toate duc acum,

să le am nu pot nici-cum!

O vrea bunul Dumnezeu

rugându-l mereu-mereu,

să-mi aline dorul meu?

 

Dor de Ţară, dor de Ţară:

Nu-mi eşti astăzi, prima oară!…

Cât străpunsă sunt, de tine,

nici să dorm noaptea nu-mi vine.

Numai Dumnezeu mă ţine!…

 

Maricuţa Manciuc-Toma

Despre alexandrutomascervesy

I am who I was born tot be!
Acest articol a fost publicat în cultura, Patriotism. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

